piątek, 25 września 2015
Idą chłody, jesienne deszcze i zimna wilgoć wkradająca się pod skórę, czyli... sezon zup! Rozgrzewających, leniwie spływających przełykiem, aromatycznych. A wszystkie, zanim staną się wyrazistymi, aksamitnym lub intensywnymi w smaku są... cudnym rosołkiem. :D

ROSÓŁ Z MAKARONEM


Składniki na rosół:
- dowolne mięso z kurczaka (najlepiej bardziej tłuste części - skrzydełka, nogi etc.)
- 3 marchewki
- 1 pietruszka
- 1 cebula
- kawałek selera
- 1 por
- 2-3 liście laurowe
- 4-5 ziarenek ziela angielskiego
- 4-5 ziarenek pieprzu kolorowego
- sól

Przygotowanie rosołu:
Cebulę obieramy i opalamy. Marchew, pietruszkę i selera obieramy i kroimy w talarki. Pora myjemy i kroimy w talarki. Mięso i warzywa wkładamy do garnka i zalewamy wodą do 3/4 wysokości. Wrzucamy liście laurowe, ziele angielskie i kolorowy pieprz. Gotujemy do miękkości mięsa i warzyw. Wyciągamy mięso i obieramy je z kości. Siekamy i wrzucamy z powrotem do garnka. Solimy.

Składniki na makaron:
- 200 gramów semoliny
- 100 gramów mąki pszennej
- 1 jajko
- 1 żółtko
- 2 łyżki oliwy
- 1/4 szklanki wody

Przygotowanie makaronu:
Zagniatamy ciasto z podanych składników, dbając by nie dodać zbyt dużej ilości wody. W razie potrzeby dodajemy więcej mąki. Dzielimy ciasto na części i przepuszczamy przez prasę do uzyskania pożądanej grubości. Suszymy długie pasma makaronu na wieszaku. Gdy podeschną, zdejmujemy, podsypujemy lekko mąką i kroimy na krótsze słupki. Gotujemy krótko w lekko osolonej wodzie i zalewamy rosołem. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

1 komentarz:

  1. Ach, gdy byłam dzieckiem te rosołki z robionym przez mamę makaronem nie miały sobie równych... Makaron trzeba było własnoręcznie robić, obowiązkowo, wstyd było kupować.
    Hm, a ja jeszcze nigdy nie wyprodukowałam makaronu.
    Twoje przepisy przyprawiają mnie o nostalgię, Alu, bo przypomina mi się zaraz twoja babcia a moja mama. Może masz po niej nie tylko imię, ale także niezwykły talent kulinarny - podobno dziedziczy się niektóre cechy w drugim pokoleniu :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź