czwartek, 24 września 2015
Tarta z kremem dyniowym zawsze mnie zaskakuje. Konsystencja kremu bardzo przypomina sernik, chociaż w cieście nie ma ani grama twarogu. Niesamowite. Ta wersja tarty z pewnością będzie pojawiała się u mnie częściej. Intensywny rumowy smak lekko osłodzony dynią - mniam!

TARTA Z RUMOWYM KREMEM DYNIOWYM


Składniki na ciasto:
- 300 gramów mąki
- 200 gramów masła
- 100 gramów cukru
- 1 jajko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie ciasta:
Zagniatamy ciasto z podanych składników. Wykładamy nim formę, dziurkujemy i wstawiamy do lodówki na 30 minut.

Składniki na rumowy krem dyniowy:
- 450 gramów musu z dyni (przepis - kliknij!)
- 100 gramów cukru
- 1 łyżeczka mielonego imbiru
- 2 łyżeczki mielonego cynamonu
- 3 jajka
- 150 ml kwaśnej śmietany 18%
- 1 łyżeczka aromatu rumowego

Przygotowanie rumowego kremu dyniowego:
Mus mieszamy z cukrem i przyprawami oraz aromatem. Następnie miksujemy masę z dodawanymi po kolei jajkami.Potem, już za pomocą szpatułki, łączymy ją ze śmietaną. Masę wylewamy na schłodzone ciasto. Całość pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni przez około 50 minut. Chłodzimy i posypujemy cukrem pudrem. Przechowujemy w lodówce. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

3 komentarze:

  1. Tarta musiała być dobra. Jestem pewna, że by mi smakowała. Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygujące nadzienie, zapisuję sobie ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź