piątek, 27 grudnia 2013
Święta, święta i po świętach. Ja akurat przeleżałam je w łóżku, pokonana przez chorobę. Prezentów otrzymałam moc (w tym fartuch masterchefa, więc mogę rządzić się w kuchni jeszcze bardziej niż zwykle), może dlatego, że Mikołajowi było mnie żal ;)
W tym roku nie otrzymaliście ode mnie wskazówek, co też smacznego można by przyrządzić na Wigilię. Nie mam zwyczaju szykować potraw dużo wcześniej - maksymalnie są to dwa dni przed uroczystą kolacją. Wiąże się też to z ogromem pracy, więc nie mogłam znaleźć tej chwili na odwiedzenie bloga. Potrawy z mojego wigilijnego stołu dodawać będę stopniowo, tak żebyście w przyszłym roku mogli już bez wysiłku je tutaj odszukać :)
Bożonarodzeniowych życzeń nie mogę już Wam złożyć, ale składam najserdeczniejsze życzenia noworoczne! :)

BIGOS


Składniki:
- średniej wielkości główka kapusty
- 500 gram mięsa (może być łopatka)
- 300 gram kiełbasy (może być śląska lub każda inna tego rodzaju)
- 250 gram pieczarek (lub zaparzonych wcześniej suszonych grzybów leśnych)
- 150 gram boczku wędzonego
- garść śliwek suszonych
- 4 listki laurowe
- 6 ziaren ziela angielskiego
- pieprz
- sól
- kapusta kiszona (tyle samo, co świeżej kapusty) 
- koncentrat pomidorowy

Przygotowanie:
Usuwamy głąb i szatkujemy kapustę. Następnie wrzucamy ją do garnka i zalewamy 2 szklankami wody, solimy. Gotujemy pod przykryciem. W międzyczasie kroimy grzyby, podsmażamy je i dodajemy do gotującej się kapusty. Następnie dorzucamy pokrojone w kostkę mięso, kiełbasę, boczek oraz przyprawy. Gotujemy dalej pod przykryciem przez 30 minut. Od czasu do czasu mieszamy. Następnie dodajemy kapustę kiszoną. Dalej gotujemy, mieszając od czasu do czasu. Po około 1 godzinie dodajemy słoik koncentratu pomidorowego. Zasada jest podobno taka, że im dłużej gotuje się bigos tym jest lepszy. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

1 komentarz:

  1. u mnie niezmiennie bigos wegetariański, ale Twój też wygląda ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź