Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

sobota, 28 września 2013
Keczup w kuchni ma wiele zastosowań. Nie mam pojęcia, ile przeciętny Polak rocznie zużywa go w zaciszach swojego domu, ale jestem pewna, że nie da się tego określić małą liczbą. 
Z tego przepisu można stworzyć jego łagodną i pikantną wersję (ja wolę zdecydowanie pikantną). Możemy też pobawić się w keczupy smakowe (trochę bazylii, tymianku, rozmarynu, czosnku - co, kto lubi). Pycha! :)

KECZUP Z CUKINII


Składniki:
- około 2 kilogramów cukinii
- 3-4 cebule 
- 2 szklanki cukru (na wszelki wypadek dodawajcie go stopniowo, żeby kontrolować słodycz)
- 1 szklanka octu
- 500 gram koncentratu pomidorowego
- sól
- pieprz czarny
- pieprz cayenne
- papryka słodka
- papryka ostra

Przygotowanie:
Cukinię obieramy, pozbawiamy pestek, kroimy na mniejsze części. Cebulę obieramy. Wszystkie warzywa miksujemy z solą na gęstą masę i przelewamy do garnka. Gotujemy przez około 10 minut, po czym przechodzimy do doprawiania. Dodajemy ocet, cukier i koncentrat pomidorowy. Gotujemy jeszcze 10 minut - jeżeli jest za mało kwaśne, za mało słodkie lub za mało pomidorowe, dodajemy odpowiedniego składnika. Doprawiamy pieprzami i paprykami oraz ewentualnie solą. Zagotowujemy. Zamykamy w wyparzonych słoikach, gdy masa jest jeszcze wrząca (tak zwane "wekowanie na gorąco") lub pasteryzujemy. Voila!

Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź