Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

poniedziałek, 23 września 2013
Długo nie pisałam i nie umieszczałam przepisów, ale jak zwykłam mówić - remont to nowy synonim nieskończoności. Wracam do Was trochę jeszcze zmęczona, trochę jeszcze zaspana i nie do końca ogarnięta, ale wracam.
Podczas walki z farbami, klejami, płytkami i innymi takimi, znalazłam chwilę na skorzystanie z niskich cen papryki i zamknięcie jej w słoikach. Jest to dość czasochłonna praca, ale warta wysiłku :)

PAPRYKA MARYNOWANA W ZALEWIE OCTOWEJ Z GORCZYCĄ, CEBULĄ, PIEPRZEM, ZIELEM ANGIELSKIM I LIŚCIEM LAUROWYM

Składniki:
- papryka świeża (u mnie mix czerwonej i żółtej z przewagą ilościową czerwonej)
- cebula
- 1 szklanka octu
- 3 szklanki wody
- pół łyżeczki oleju
- 1 łyżka białej gorczycy (na słoik)
- 1 liść laurowy (na słoik)
- pieprz ziarnisty (3 ziarna na słoik)
- ziele angielskie (2 ziarna na słoik)
- 10 łyżek cukru
- 1 łyżeczka soli

Przygotowanie:
Paprykę kroimy, usuwając pestki i białe błonki (najlepiej okroić ją dokoła, trzymając nóż pod odpowiednim kątem, tak żeby został nam tylko "ogryzek" - znacznie przyspiesza to pracę), myjemy. Następnie przystępujemy do jej blanszowania. Zagotowujemy wodę i do wrzątku wrzucamy warzywa - wyciągamy je po 2-3 minutach.
Zblanszowaną paprykę umieszczamy w słoikach razem z cebulą pokrojoną w piórka (około 1/4 cebuli na słoik), łyżką gorczycy, jednym liściem laurowym, dwoma ziarnami ziela angielskiego i trzema ziarnami pieprzu. Całość zalewamy zalewą przygotowaną z: 1 szklanki octu, 3 szklanek wody, 10 łyżek cukru, 1 łyżeczki soli. Zalewa musi zostać ostudzona po ugotowaniu.
Ja paprykę zamykałam w słoikach o wielkości od 0,5 litra do 0,75 litra. Trudno stwierdzić na ile wystarczy zalewy - zależy od tego, ile papryki włożymy do jednego słoika. Ja na 8 kilogramów papryki zużyłam niecałe 5 porcji zalewy. 
Przed zakręceniem słoików, dolewamy na wierzch po pół łyżeczki oleju.
Pasteryzujemy przez 15 - 20 minut. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

3 komentarze:

  1. a gdzie ilości wagowe???? ile czego do czego , jaki słoik 033l czy 1,5 litra ----- bardzo się streszczyłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W treści przepisu jest, ale umieszczę też w składnikach :)

      Usuń
  2. a gdzie ilości wagowe???? ile czego do czego , jaki słoik 033l czy 1,5 litra ----- bardzo się streszczyłaś

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź