Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

poniedziałek, 31 marca 2014
Sernik z brzoskwiniami to klasyka deserowa. Puszysta, delikatna masa serowa idealnie komponuje się ze słodkimi owocami i kruchym, maślanym ciastem. Obowiązkowy deser przy spotkaniach rodzinnych, wydarzeniach towarzyskich, świątecznych stołach. Sernik jest tak powszechny, że gdy przygotowałam go na poprzednie święta Wielkiejnocy, listonosz przywożąc pocztę bez żadnego wahania poprosił o kawałek. Tak bardzo oczywistym było, iż wśród wypieków znajduje się i ten deser. :)

SERNIK Z BRZOSKWINIAMI


Składniki na ciasto:
- 250 gram masła
- 400 gram mąki
- 5 żółtek
- 50 gram cukru pudru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie ciasta:
Wszystkie składniki zagniatamy razem. Ciasto dzielimy na dwie, mniej więcej równe, kule. Każdą wkładamy do woreczka, a woreczki umieszczamy w zamrażarce lub lodówce dla stwardnienia ciasta. Musi być na tyle twarde, by dało się je później zetrzeć na tarce.

Składniki na masę serową:
- 1 kilogram mielonego twarogu
- 125 gram masła
- 200 gram cukru
- 3 jajka
- 50 gram mąki ziemniaczanej

Przygotowanie masy serowej:
Jajka oraz masło ucieramy z cukrem. Następnie dodajemy, porcjami, twaróg. Na samym końcu łączymy masę z mąką ziemniaczaną. 

Składniki do brzoskwiń:
- brzoskwinie w syropie (nie zapisałam wagi, ale pamiętam, że użyłam 2 TAKIE słoiki)
- 5 białek
- 150 gram cukru

Przygotowanie brzoskwiń:
Brzoskwinie kroimy na dowolne kawałki (u mnie ósemki). Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę. 

Kolejność warstw: pierwsza kula ciasta starta na blachę i równomiernie rozłożona, masa serowa, brzoskwinie, piana z białek, druga kula ciasta starta. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

3 komentarze:

  1. klasyka w mojej rodzinie i zarazem mój ulubiony sernik ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sernik i już czekam na Święta, bo wiem, że będzie sernik. Pycha !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się nie mogę doczekać. Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź