wtorek, 16 grudnia 2014
Pewnie już pisałam, że w mojej rodzinie nie przepada się za "suchymi" (bez kremów) ciastami. O babkę, chociaż superwilgotną, musiałam stoczyć poważny bój. No może nie tak poważny, w końcu to ja jestem domowym cukiernikiem ;)

BABKA ZEBRA


Składniki: 
- 5 jajek
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka oranżady
- 2 szklanki mąki + 3 łyżki
- 250 gram masła rozpuszczonego (lub olej)
- 1 opakowanie cukru wanilinowego
- 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
- aromat waniliowy
- 3 łyżki kakao

Przygotowanie:
Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia.
W drugiej misce ubijamy jajka z cukrem i cukrem waniliowym. Ubijamy do powstania puszty, niemalże białej masie. Wtedy dodajemy masło (lub olej). Miksujemy. Wlewamy oranżadę oraz aromat i dalej miksujemy. Zmniejszamy obroty miksera i stopniowo dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia (po łyżce). Masę rozdzielamy na dwie części.
Do jednej dajemy 3 łyżki kakao, do drugiej 3 łyżki mąki - gęstość ciasta musi się mniej więcej wyrównać.
Formę smarujemy tłuszczem i obsypujemy mąką. Wlewamy do niej naprzemiennie 2 łyżki jasnej masy i 2 ciemnej. Pieczemy 60 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

2 komentarze:

  1. Już nie mogę doczekać się świąt i pysznych makowców. Twój wygląda bardzo apetycznie. A tymczasem zapraszam również do siebie: kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe, szkoda tylko, że to nie makowiec...
      Na przyszłość polecam bardziej uniwersalną reklamę, żeby uniknąć takiej wtopy ;)

      Usuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź