sobota, 13 grudnia 2014
Były już pierogi, teraz czas na uszka. Pojawiają się w naszym domu, co drugi rok. Naprzemiennie z łazankami. Wynika to z wyboru zup - raz barszcz, raz grzybowa. Barszcz z uszkami, grzybowa z łazankami. Ja wolę barszczyk, ale grzybową też nie wzgardzę, więc nie cierpię niezależenie od przypadającej kolejki ;)

USZKA Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI DO BARSZCZU + JAK FORMOWAĆ USZKA?


Składniki na ciasto:
- 375 gram mąki
- 1 żółtko
- 3/4 szklanki bardzo ciepłej wody
- 1 łyżka oleju

Przygotowanie ciasta:
Z podanych składników zagniatamy ciasto. W razie potrzeby dodajemy mąkę dla utwardzenia tudzież wodę dla rozrzedzenia ciasta. Odstawiamy do miski przykrytej wilgotną ściereczką. Przed rozwałkowaniem ugniatamy jeszcze chwilę. Ciasto powinno być cienkie, ale nieco grubsze niż na pierogi.

Składniki na farsz:
- 300 gram kiszonej kapusty
- garść grzybów (dowolna ilość tak naprawdę, zależy jak bardzo lubicie grzyby - ja dodaję "na oko")
- 1 cebula
- masło
- sól
- pieprz

Przygotowanie farszu:
Grzyby zalewamy wrzątkiem i odstawiamy do napęcznienia. Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na masełku. Kapustę lokujemy w garnku i przelewamy do niej grzybowy wywar oraz same grzyby. Gotujemy do miękkości. Odcedzamy, dodajemy usmażoną wcześniej cebulkę. Całość mielimy i doprawiamy do smaku pieprzem oraz solą. Doprawiamy wyraźnie, żeby smak uszek nie zginął w smaku zupy. Trzeba pamiętać, że wyczuwalność soli i pieprzu spadnie po ugotowaniu. 
Formujemy uszka (poniżej zdjęcia krok po kroku) - rozwałkowujemy ciasto, wycinamy kwadraty, kładziemy farsz na środku, składamy w trójkąt, skręcamy dwa dłuższe brzegi i łączymy je ze sobą. Uszka gotujemy w lekko osolonej wodzie, 2-3 minut po wypłynięciu. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

4 komentarze:

  1. Świetnie, własnie o to mi chodziło! Co prawda mam przepis na uszka, ale nie bardzo mam pojęcie, jak lepić. Fantastyczne zdjęcia a uszka - rewelacja! Wobec tego biorę się za lepienie. Farsz już czeka :) A w wolnej chwili zapraszam do mnie. Co prawda niedawno zaczęłam przygodę z blogiem, ale może któryś z przepisów przypadnie do gustu :) Pozdrawiam serdecznie!
    http://poziomkowa-cukiernia.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Read Full Report click here now Click This Link see this site click over here now check here

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź