środa, 22 kwietnia 2015
Ostatnio nie mam czasu na gotowanie. Nie mam też czasu na rozleniwienie, oglądanie seriali i na spanie. Ciepłe posiłki to skrajne dobro, które rzadko zdarza się w pędzie mojej codzienności. Ale pewnego dnia się uparłam. I to nic, że za oknem było już ciemno. Chciałam zrobić obiad i zrobiłam. 
Pierś jest wilgotna, miękka i w żadnym stopniu mdła. Przygotowuje się ją dość szybko. Z pewnością będę jeszcze wracała do tego przepisu w różnych wariacjach. Pytanie tylko - kiedy? :<

PIERŚ Z KURCZAKA W SOSIE ŚMIETANOWYM NADZIEWANA PIECZARKAMI I SUSZONYMI POMIDORAMI


Składniki:
- 2 pojedyncze piersi z kurczaka
- garść pieczarek
- kilka suszonych pomidoroów
- 1 jajko
- 6 łyżek masła
- 6 łyżek śmietany 18%
- pieprz
- sól

Przygotowanie:
Pieczarki czyścimy i drobno siekamy. Podsmażamy na oleju z suszonych pomidorów, przerzucamy do miski do przestygnięcia. Mięso płuczemy i osuszamy. W połowie grubości wbijamy nóż i rozcinamy tak, by stworzyć w środku przestrzeń, ale nie poszerzyć wejścia noża. Solimy i posypujemy pieprzem. Siekamy pomidory i dodajemy do pieczarek. Doprawiamy zawartość miski pieprzem i solą. Dodajemy jajko. Takim nadzieniem wypełniamy piersi i spinamy je wykałaczkami. Podsmażamy na złoto na maśle z olejem (dzięki temu zyska smak masła, ale się nie spali).
Na drugiem patelni rozpuszczamy masło. Zdejmujemy z palnika i przestudzamy. Dodajemy śmietany i mieszamy za pomocą trzepaczki. Znowu umieszczamy na palniku, doprawiamy całość pieprzem i solą Wkładamy do sosu piersi i dusimy je na małym ogniu przez około 20 minut. Dobrze pasuje do ryżu. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

1 komentarz:

  1. Pyszny obiad. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień 2015 :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź