wtorek, 28 kwietnia 2015
Cały ostatni tydzień spędziłam w rozjazdach, a weekend na Festiwalu Fantastyki Pyrkon w Poznaniu. Zabawa była przednia, chociaż jako gżdacz miałam cały ogrom pracy. Jeżeli zaś chodzi o sferę związaną z tematyką tego bloga, to... głodowałam :D Ale przyznam szczerze, że byłam zbyt zajęta, aby naprawdę mi to przeszkadzało.
Wczoraj dotarły paczki z egzemplarzami książek. Gorąco zachęcam Was do zakupu mojego debiutanckiego dziecka - "Skazanych" pierwszego tomu planowanej serii "Przed Czasem".
Książka, spokojny kącik i szarlotka to idealny sposób na przetrzymanie załamania pogody ;)

SZARLOTKA SYPANA


Składniki:
- 1,5 szklanki mąki
- 1,5 szklanki kaszy manny
- 0,5 szklanki cukru
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 10 sporych jabłęk
- cukier wanilinowy
- 200 gramów schłodzonego masła
- cukier puder

Przygotowanie:
Blachę (u mnie okrągła) smarujemy tłuszczem. Mąkę, cukier, kaszę manną i proszek do pieczenia łączymy. Dzielimy na 3 części. Jabłka obieramy, ścieramy na tarce o dużych oczkach. Nadmiar soku odciskamy. Jabłka mieszamy z cukrem wanilinowym. Na blachę wysypujemy 1/3 sypkich produktów, następnie wykładamy jabłka, ponownie sypkie produkty, jabłka i znowu sypkie produkty. Na samą górę ścieramy na dużych oczkach tarki schłodzone masło. Pieczemy przez 1 godzinę w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Po wystudzeniu możemy posypać cukrem pudrem. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

3 komentarze:

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź