środa, 10 czerwca 2015
Ta zupa korciła mnie od jakiegoś czasu. Wyobrażałam sobie, że będzie to smak niecodzienny; trochę słodki, a trochę kwaśny. Muszę przyznać, że efekt nieco mnie zdziwił. Jest to coś, co trzeba spróbować, żeby zrozumieć. Jestem też przekonana, że to typ potrawy, którą albo się kocha albo nienawidzi. Żadnych półśrodków ;)

ZUPA CYTRYNOWA Z KURCZAKIEM


Składniki:
- 500 gramów mięsa kurczaka (do rosołu - skrzydełka itp.)
- 3-4 marchewki
- 1 pietruszka
- kawałek selera
- nać selera
- 1 cebula
- 3-4 cytryny
- 150 gramów ryżu
- 5 łyżek śmietanki 18%
- 1 łyżka mąki
- 2 łyżki posiekanego koperku
- pieprz
- sól

Przygotowanie:
Cebulę przyrumieniamy. Warzywa obieramy i kroimy. Nać myjemy. Wszystko umieszczamy w garnku razem z mięsem i zalewamy wodą. Gotujemy bulion. Lekko solimy. Wyciągamy mięso i oddzielamy od kości, po czym ponownie wrzucamy do garnka. Ścieramy skórkę z 1,5 cytryny, ze wszystkich wyciskamy sok. Do zupy dodajemy ryż i gotujemy na mały ogniu przez około 20 minut. Śmietankę mieszamy z mąką i częścią zupy, a następnie dodajemy do garnka. Gotujemy przez chwilę. Dodajemy sok z cytryny i skórkę. Odstawiamy na chwilę, ale już nie gotujemy. Doprawiamy solą i pieprzem. Wsypujemy koperek. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź