Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

piątek, 9 maja 2014
Ostatnio, na przemian, dotykają mnie dni lenistwa i intensywnej pracy, tak jakby moje skrajności postanowiły toczyć jakiś zawzięty bój o ostateczne ustalenie mojej tożsamości. Odbija się to na blogu, bowiem, gdy dzień mam leniwy, to blog świeci pustkami z powodu lenistwa; gdy dzień mam zapracowany, to nie znajduję dla niego nawet pięciu minut. Taka życiowa anegdota. Teraz nieco o cieście. Wydaje mi się, że godzi nieco wielbicieli ciast suchych, kremowych i owocowych. Jest mega szybkie w wykonaniu, bo wykorzystuje kilka skrótowych dróg (krem z użyciem budyniu w proszku), co dodatkowo pozytywnie do tego ciasta nastawia (teraz odezwała się ta leniwa strona mojej osobowości). Prezentuje się całkiem efektownie, co sugeruje, że spędziło się w kuchni nieco więcej czasu niż w rzeczywistości (teraz intensywna praca usiłuje się bronić, kamuflując niedoskonałości). Dobra, dość tego gadania.

CIASTO KAKAOWE Z BUDYNIOWYM KREMEM RUMOWYM I BANANAMI


Składniki na ciasto:
- 5 jajek
- 125 gram cukru
- 125 mililitrów masła/oleju
- 125 mililitrów ciepłej wody
- 200 gram mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki kakao

Przygotowanie ciasta:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy je na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodajemy cukier oraz, pojedynczo, żółtka. W następnej kolejności łączymy całość z olejem i ciepłą wodą. W drugiej misce mieszamy produkty sypkie. Do nich dodajemy składniki mokre, nie odwrotnie. Pieczemy około 25 minut w temperaturze 170 stopni.

Składniki na budyniowy krem rumowy:
- 1 opakowanie budyniu waniliowego
- 0,5 litra mleka
- 150 gram cukru pudru
- 250 gram masła
- 4 łyżki rumu

Przygotowanie kremu:
Budyń wykonujemy zgodnie ze wskazówkami zawartymi na opakowaniu, jednak nie dodajemy do niego cukru. Całość studzimy i miksujemy na gładką masę z masłem, cukrem pudrem oraz rumem.

Składniki na polewę czekoladową:
- 3 łyżki kakao
- 4 łyżki cukru pudru
- 90 mililitrów mleka
- 50 gram masła

Przygotowanie polewy:
Kakao, cukier i mleko mieszamy i zagotowujemy razem. Zestawiamy z ognia. Dodajemy masło i całość intensywnie mieszamy, aż do połączenia się składników.

Składniki do warstw:
- ciasto
- rum
- krem
- 7-8 bananów
- polewa

Przygotowanie warstw:
Przestudzone ciasto nasączamy niewielką ilością rumu i wykładamy na nie obrane ze skóry, ale niepokrojone banany. Następnie pokrywamy całość kremem. Powierzchnię wygładzamy i wylewamy na nią przestudzoną, ale nie zimną, polewę czekoladową. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

4 komentarze:

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź