Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

czwartek, 22 maja 2014
Mam ostatnio czas sufletowy i sufletuję, ile mogę. Dzisiaj pierwszy z efektów tej "pracy". Na żywo wszystko wygląda bardziej apetycznie, więc spróbujcie tych cudeniek w domu. To naprawdę nie takie trudne! ;)

SUFLET CZEKOLADOWY


Składniki:
- 90 gram czekolady (mlecznej lub gorzkiej - polecam raczej gorzką)
- 4 jajka
- 1 białko
- 80 gram cukru
- 30 gram mąki
- 2 łyżki mleka
- 1 łyżka masła

Przygotowanie:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i mieszamy z mlekiem. Białka oddzielamy od żółtek. Żółtka ucieramy z połową (40 gram) cukru i łączymy z mąką. Białka ubijamy z pozostałym cukrem i szczyptą soli. Utarte żółtka mieszamy z czekoladą, a potem do tej masy dodajemy białka. Całość łączymy bardzo delikatnie i powoli, szybkie mieszanie bądź ubijanie odbierze sufletowi puszystość. Formy do sufletu smarujemy masłem i obsypujemy mąką (można cukrem pudrem, ale należy wziąć pod uwagę fakt, że to dodatkowo dosłodzi danie). Najlepiej smarować je pędzelkiem, po ściankach, pionowo, od dołu do góry (w ten sposób tworzymy sufletowi rodzaj toru do wzrostu). Do form wykładamy masę. Pieczemy suflety w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni (rozgrzanym wcześniej, a nie rozgrzewającym się) przez około 10-12 minut. Często widuję w Internecie przepisy, które wskazują na konieczność dłuższego pieczenia. Suflet w środku powinien mieć konsystencję piankowego musu, a po ostygnięciu nie może zamienić się w ciastko. Gdy wbijemy łyżeczkę w suflet idealny, ta przechyli się nieznacznie, poza tym po włożeniu jej w "ciasto" będzie opadała. 


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź