środa, 3 września 2014
Nie mam kuchenki, Moi Drodzy. Gotuję rzadko, kombinując przy użyciu piekarnika halogenowego, czy naczynia do fondue oraz mikrofalówki. Efekty są lepsze i gorsze. Nie wszystko da się w ten sposób zrobić. Dzisiaj jednak coś sprzed śmierci mojej kuchenki. Ostatnie danie, jakie zostało na niej przygotowane. 

ZUPA KREM Z CUKINII Z KIEŁKAMI ORAZ SOSEM CHILLI Z LIMONKĄ I KOLENDRĄ


Składniki:
- 500 gram indyczej szyi (ja dodałam jeszcze pancerze krewetek, bo akurat też je robiłam)
- 2-3 litry wody
- 2 marchewki
- 1 pietruszka
- 1 cebula
- kawałek pora
- 1 cukinia sporych rozmiarów
- 3 ząbki czosnku
- 150 mililitrów śmietanki słodkiej 18% 
- garść kiełków rzodkiewki
- 1 mały jogurt naturalny 
- 2 liście laurowe
- 3 ziarnka ziela angielskiego
- 3 ziarnka pieprzu czarnego
- sól

Przygotowanie:
Szyję, obrane i umyte: marchewki, pietruszkę, cebulę i por, zalewamy wodą. Solimy lekko, doprawiamy liściem laurowym, zielem angielskim i pieprzem. Gotujemy wywar do czasu aż mięso i warzywa będą miękkie. Potem odcedzamy płyn. Obieramy mięso.
Cukinię obieramy, wydrążamy ze środka i kroimy na kostkę. Umieszczamy w garnku i lekko solimy, pozwalając, żeby puściła sok. Podgrzewamy do czasu aż zmięknie. Wrzucamy warzywa pozostałe z gotowania wywaru i obrany czosnek. Całość zalewamy wywarem i gotujemy do całkowitej miękkości wszystkich składników. Następnie zupę miksujemy na gładko. Doprawiamy słodką śmietanką i solą (jeżeli jest to potrzebne). Podajemy z posiekanym mięsem indyczym, kiełkami i jogurtem, ułożonymi w centralnej części talerza. Wokół tej kompozycji, doprawiamy sosem chilli z limonką i kolendrą. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

1 komentarz:

  1. oj tak, bardzo zaciekawił mnie twój przepis i kompozycja smaków ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź