wtorek, 17 lutego 2015
Z tym kojarzą mi się rodzinne obiady - z mięsem i sosem. Nie dokładnie takimi, chodzi mi wyłącznie o pewien rodzaj dania. Więc, gdy któregoś dnia zapragnęłam, żeby było ciepło i rodzinnie i bezpiecznie, zrobiłam właśnie mięso z sosem.
Danie jest proste w przygotowaniu, stosunkowo tanie (zwłaszcza teraz, gdy cena wieprzowiny spada) i sycące. Spokojnie można również przygotować więcej porcji i przygotować obiad na dwa czy trzy dni lub część zamrozić ;)

KARKÓWKA W ZŁOCISTYM SOSIE CEBULOWO-TYMIANKOWYM


Składniki:
- 500 gram karkówki wieprzowej
- 3-4 cebule
- 4 ząbki czosnku
- woda
- mąka
- olej
- tymianek
- papryka słodka i ostra
- pieprz
- sól

Przygotowanie:
Mięso kroimy na średniej grubości plastry. Doprawiamy: tymiankiem, paprykami i pieprzem. Marynujemy kilka godzin, najlepiej całą noc, w lodówce. Doprowadzamy mięso do temperatury pokojowej, obtaczamy dokładnie w mące i smażymy na rozgrzanym oleju. Gdy się przyrumieni, dodajemy wodę (ma sięgać mniej więcej połowy wysokości mięsa). Na wierzchu układamy pokrojoną w piórka cebulę. Całość dusimy do czasu aż mięso zmięknie, a cebula się rozpadnie. Wtedy doprawiamy solą i pieprzem do smaku oraz dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Voila! ;)


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź