Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

środa, 22 stycznia 2014
Kaczka to zdecydowanie moje ulubione mięso. Dobrze zrobiona jest soczysta, ma bardzo bogaty smak i aromat. Nic nie może się z nią równać, i tyle ;)
Dodam jeszcze, że to najpopularniejsza forma serwowania tego mięsa w Polsce :)

KACZKA Z NADZIENIEM Z JABŁUSZEK PIECZONA


Składniki:
- 1 kaczka
- 8-10 jabłek
- sól
- majeranek

Przygotowanie:
Z jabłek usuwamy gniazda nasienne, nie obieramy. Kroimy na kawałki. Jabłka przyprawiamy solą (około 1 łyżeczki) i majerankiem (około 1 łyżka), mieszamy. Kaczkę zszywamy od strony szyi, a następnie wkładamy do wnętrza kaczki jabłka (ile się da) i zszywamy kaczkę z drugiej strony. Teraz przyprawiamy kaczkę na zewnątrz - nacieramy solą (około 2 łyżeczek) i majerankiem. Pozostałe jabłka wykładamy na blaszkę obok kaczki. Pozostawiamy na noc pod przykryciem w lodówce. Następnego dnia pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni, w czasie zależnym od wagi kaczki 1 kg = 1 godzina. Pieczemy ją na pleckach. Pod koniec pieczenia na 15 minut odwrócić kaczkę, aby przyrumieniła się z drugiej strony. Po tym czasie ponownie ją przewracamy i przykrywamy folią aluminiową na 15 minut.
Na godzinę przed końcem pieczenia kaczki dobrze jest dodać pokrojone ziemniaki i piec je razem z kaczką. Kaczka powinna przed podaniem nieco "odpocząć", aby zachowała soczystość i właściwy sobie smak. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź