Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

poniedziałek, 7 lipca 2014
Gorąc. Gorąc zakrada się do mieszkania przez otwarte okna i promienie szaleńczo palącego słońca. Straszne jest lato w mieście. Pył, kurz, szum, jazgot karetki pędzącej do tych, co nie dali rady. Dłonie mi spuchły od temperatury. Chłodnik musi pomóc, chociaż tylko na chwilę.

CHŁODNIK OGÓRKOWY Z SUSZONYMI POMIDORAMI I MIGDAŁAMI


Składniki:
- 1 kilogram świeżych ogórków
- 2 pęczki rzodkiewek
- 1 litr kefiru
- 100 mililitrów śmietanki 30%
- 5-6 łyżek gęstego jogurtu typu greckiego
- 180 gram suszonych pomidorów
- 100 gram koperku
- 200 gram migdałów (obranych)
- 2 ząbki czosnku
- biały pieprz
- sól

Przygotowanie:
Ogórki obieramy. 1/3 z nich pozbawiamy gniazd nasiennych i drobno siekamy, pozostałe 2/3 kroimy z grubszą kostkę z pozostawieniem gniazd nasiennych. Grubo pokrojone ogórki wrzucamy do garnka wraz z pozostałymi gniazdami nasiennymi. Dorzucamy czosnek przeciśnięty przez praskę, kefir, 5-6 łyżek jogurtu typu greckiego, śmietankę. Miksujemy. Doprawiamy solą i pieprzem. Połowę koperku siekamy i dodajemy do chłodnika. Blendujemy całość raz jeszcze. Możemy ponownie doprawić.
Rzodkiewkę myjemy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach, a osączone z tłuszczu pomidory drobno siekamy. Dodajemy obydwa składniki na chłodnika razem z pozostałym koperkiem.
Migdały prażymy i drobno siekamy. Chłodnik podajemy zimny, z jajkiem w koszulce lub na twardo i posypany migdałami. Voila! ;)


Smacznego i do napisania wkrótce! :)

2 komentarze:

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź