Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

czwartek, 20 lutego 2014
Pierwsze moje spotkanie z baraniną nie było szczególnie udane. Przemiła gospodyni w Londynie postanowiła ugościć swoich tymczasowych lokatorów, czyli również mnie, tradycyjnym obiadem angielskim. Na stole pojawiła się mielona baranina z miętą, ziemniaki z sosem miętowym i sałatka z sosem miętowym. Wspominam ten wieczór jako jedno z najstraszniejszych wydarzeń kulinarnych mego życia. Nigdy chyba nie było mi tak niedobrze po posiłku.
Baraninę na nowo pozwoliła mi odkryć mama, raz jeszcze udowadniając, że wszystko może być smaczne, jeżeli tylko się to odpowiednio przyrządzi ;)

BARANINA PIECZONA


Składniki:
- 2,5 kilograma baraniny
- 200 gram boczku wędzonego
- 1 duża cebula
- kilka ząbków czosnku
- pieprz
- sól

Przygotowanie:
Baraninę myjemy i osuszamy. Boczek kroimy w słupki o szerokości od 0,5 do 1 centymetra i długości około 2 centymetrów; podobnie cebulę i czosnek. W mięsie wykonujemy głębsze pionowe nacięcia, do których wkładamy przygotowany boczek, cebulę oraz czosnek (każde oddzielnie). W niektórych nacięciach możemy połączyć te składniki. Tak przygotowaną baraninę nacieramy solą, około 1 łyżki, i posypujemy pieprzem. Pozostałym boczkiem, cebulą i czosnkiem obkładamy mięso. Brytfankę z mięsem owijamy folią i zostawiamy na noc w chłodnym miejscu. Następnego dnia pieczemy w temperaturze około 190 stopni przez około 2,5 godziny. Początkowo podpiekamy z jednej strony, po 45 minutach przewracamy i podpiekamy z drugiej strony. Następnie przykrywamy folią aluminiowa i pieczemy dalej pod folią. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

5 komentarzy:

  1. Pieczona baranina jest najlepsza i najsmaczniejsza :3 Ogólnie znalazłem też stronę, która może Państwo zainteresować wypas owiec

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wolę jednak potrawy przygotowywane na parze. Jak dla mnie są zdrowsze a dodatkowo równie smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis rzeczywiście wyjątkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepisem przepisem ale liczy się przede wszystkim wykonanie. W tehnice tkwi klucz!

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź