Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

poniedziałek, 14 października 2013
Sezon grzybowy w pełni. Na stan lasów nie ma co narzekać - ja jednak narzekam na stan swoich mięśni, kiedy wracam z koszykiem pełnym darów lasu do samochodu. Spora część grzybów trafia oczywiście do suszenia. Niektóre lądują też na patelni. Dla odmiany postanowiłam także wypróbować kolejny z przepisów mojego mistrza, Gordona.
Tarta jest pyszna. Jestem pewna, że orzechowy spód wykorzystam jeszcze przy wielu innych wypiekowych wariacjach. Zamiast świeżych leśnych grzybów sprawdzą się też na pewno pieczarki albo grzyby suszone. Pycha!

TARTA Z LEŚNYMI GRZYBAMI Z CIASTA Z ORZECHAMI WŁOSKIMI I PARMEZANEM GORDONA RAMSAYA


Składniki na ciasto:
- 200 gram mąki pszennej
- 100 gram zmielonych orzechów włoskich
- 100 gram zimnego masła
- 1 średnie jajko
- 100 gram parmezanu
- sól

Przygotowanie ciasta:
Składniki łączymy, najlepiej przy pomocy robota kuchennego - najpierw mieszamy składniki sypkie, następnie dodajemy masło i jajko. Wyklejamy formę do tarty i odstawiamy ciasto do lodówki na przynajmniej 30 minut. Wstępnie pieczemy przez 10-15 minut w temperaturze 190 stopni.

Składniki na nadzienie:
- masło
- 1 średnia cebula
- kilka gałązek tymianku
- 350 gram grzybów
- 200 mililitrów kremówki
- 150 mililitrów kwaśnej śmietany 18%
- 1 jajko
- 1 żółtko
- sól
- pieprz

Przygotowanie nadzienia:
Cebulę drobno siekamy i podsmażamy przez około 2-3 minuty na maśle. Następnie dodajemy pokrojone w grube plastry grzyby oraz tymianek. Całość doprawiamy pieprzem i solą, smażymy aż z grzybów wyparuje niemalże cały płyn i wykładamy na wstępnie podpieczone ciasto.
W misce ubijamy obie śmietany, jajko oraz żółtko i doprawiamy całość solą i pieprzem. Wylewamy masę śmietanowo-jajeczną na ciasto z grzybami. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni na 35-45 minut. Przed przystąpieniem do zajadania się tartą, dajemy jej chwilę na ostygnięcie. Podajemy z kleksem gęstej śmietany tudzież jogurtu (moim zdaniem idealny jest bałkański).


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)
ps. Jeżeli jesteście ciekawi, jak brzmi prawdziwy przepis Gordona, to zajrzyjcie do jego książki "Szef kuchni po godzinach) ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź