Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

wtorek, 1 października 2013
Rzadko publikuję przepisy książkowe - zazwyczaj skupiam się na własnych, albo tych podesłanych przez najbliższych. Tartę Bakwell Gordona Ramsaya upiekłam, bo miałam ochotę na coś słodkiego, a z książki znanego Anglika nie korzystałam od ćwiartek kurczaka z duszonym groszkiem i cebulkami oraz sałatki z selera naciowego i jabłek z dodatkiem orzechów włoskich.
Wspominałam już pewnie, że nie lubię suchych ciast, prawda? Takich bez musów, kremów, owoców i im podobnych? To wszystko prawda, ale... JAKA TA TARTA JEST PYSZNA (mimo, że bez kremu)!

TARTA BAKEWELL GORDONA RAMSAYA


Składniki na spód:
- 125 gram masła
- 90 gram drobnego cukru
- 1 jajko
- 250 gram mąki

Przygotowanie spodu:
Masło i cukier miksujemy razem. Następnie dodajemy jajko i dalej mieszamy. Jako ostatnią wsypujemy mąkę - teraz nie możemy ucierać zbyt długo, bowiem im dłużej będziemy to robić, tym ciasto będzie twardsze. 
Ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim formę do tarty. Pozostawiamy nieco, wystającego poza formę, ciasta. Formę wkładamy do lodówki na 30 minut. Po tym czasie lokujemy w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni na około 15 minut (aż zarumienią się brzegi). Odstawiamy do przestygnięcia. Z resztek ciasta możemy przygotować paski na kratownicę.

Składniki na wypełnienie:
- 300 gram miękkiego masła
- 275 gram cukru pudru
- 3 jajka
- 1 łyżeczka esencji waniliowej
- 300 gram zmielonych migdałów
- 3 łyżki mąki pszennej
- domowy dżem truskawkowy
- dżem morelowy

Przygotowanie wypełnienia:
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Stopniowo dodajemy jajka i wanilię, dokładnie mieszając. Następnie wsypujemy migdały i mąkę. 
Spód wyrównujemy - ucinając upieczone, dodatkowe ciasto i wykładamy na niego (spód) dżem truskawkowy (cienką warstwę). Na konfiturze lokujemy migdałową masę. Jeżeli pozostawiliśmy kawałki ciasta na kratownicę - teraz ją układamy. Pieczemy przez 30-40 minut w temperaturze 180 stopni. Gdy trochę przestygnie, smarujemy ją dżemem morelowym rozmieszanym z wrzącą wodą w stosunku 1:1 (2 łyżki dżemu na 2 łyżki wody). Jemy dopiero, gdy ciasto całkowicie ostygnie. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)
ps. Jeżeli jesteście ciekawi, jak brzmi prawdziwy przepis Gordona, to zajrzyjcie do jego książki "Szef kuchni po godzinach) ;)

1 komentarz:

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź