Drogeria Ewa

O mnie

Moje zdjęcie
Alicja Górska
Założyłam tego bloga z powodu miłości.
Zastawiłam półki kucharskimi książkami, a od wpatrywania w programy kulinarne zaczerwieniły mi się oczy. Katowałam rodzinę i znajomych paplaniną o cudowności sztuki kulinarnej, o nowych przepisach, o smakach i niezwykłych produktach. 
Taką poznacie mnie też Wy. Trochę niepoukładaną, trochę spragnioną czynienia rzeczy wielkich, trochę chaotyczną, wiecznie zabieganą.
Kocham improwizację. Fuzję smaków i zapachów. Czarowanie w kuchni.
Kontakt przez formularz lub na adres e-mailowy: alicja0gorska@gmail.com
Wyświetl mój pełny profil

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl

Blog Archive

Łódzkie bloguje

poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Śliwek w tym roku mieliśmy raczej mało. Ostatnie lata zresztą nie były szczególnie bogate w te owoce. Niemniej udało mi się zebrać ich tyle, by trochę powcinać, upiec ciasto, a część zamknąć w słoikach (przepis na powidła śliwkowe z orzechami włoskimi i miodem pojawi się wkrótce).
Ciasto jest aromatyczne i intensywne w smaku. Myślę, że fantastycznie komponowałoby się z gałką lodów waniliowych domowej roboty ;)

PLUM PIE, CZYLI TARTA ZE ŚLIWKAMI


Składniki na ciasto:
- 300 gram mąki
- 200 gram masła
- 100 gram cukru pudru
- 1 jajko

Przygotowanie ciasta:
Mąkę mieszamy z cukrem pudrem. Dodajemy pokrojone w kostkę masło i łączymy składniki. Na końcu dodajemy jajko i zagniatamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Formujemy w kulę, pokrywamy folią i zamykamy w lodówce.

Składniki na nadzienie:
- 1-1,5 kilograma śliwek (waga po oczyszczeniu)
- 1 łyżeczka mielonych goździków
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżeczka cukru wanilinowego
- szczypta mielonego anyżu
- szczypta kardamonu
- 100 gram cukru 
- żółtko

Przygotowanie nadzienia:
Śliwki umyć i pozbawić pestek. W misce wymieszać owoce ze wszystkimi przyprawami i cukrem. Zostawić na godzinę pod przykryciem do zamarynowania.
Ciastem wyłożyć formę, zostawiając jego część do późniejszego uformowania kratki. Nałożyć na wierzch śliwki, ale bez soku, który się z nich wytrącił. Uformować kratkę, posmarować ją żółtkiem i posypać cukrem. Piec w temperaturze 180 stopni, przez około 25-30 minut. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

3 komentarze:

  1. Piękna tarta, lubię ciasta ze śliwkami

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za przepis, zabieram się za robotę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszna :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Drukowanie

Print Friendly and PDF

Po kliknięciu na powyższy przycisk pojawi się centralna część bloga (przepisy). Za pomocą prostego mechanizmu "klikania na krzyżyki" można usunąć niepotrzebne w wydruku informacje :)

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź