Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl

Blog Archive

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

środa, 21 sierpnia 2013

Czasami mam dość nadmuchanych, chemicznych bułek i chlebowych skórek niemalże pustych w środku, z tego też powodu zdarza mi się zakasać rękawy i zrobić jakieś pieczywo. Kiedyś pożyczyłam od mamy maszynę do pieczenia chleba, ale spoglądając na M. i siebie, uznałam, że to wagowe samobójstwo, więc bardzo szybką ją zwróciłam ;)

CIABATTA


Składniki:
- 8 gram suchych drożdży (robiłam też ze świeżymi, ale suche lepiej się tu sprawdzają
- 500 gram mąki pszennej
- 2 łyżki ciepłego mleka
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżeczka soli
- 350 mililitrów ciepłej wody

Przygotowanie:
Mąkę lokujemy w misce, dodajemy drożdże, mleko, oliwę, wodę i na samym końcu - sól. Zagniatamy ciasto, żeby się wszystko połączyło - powinno być miękkie i raczej luźne, ale nie powinno kleić się do rąk. Potem przykrywamy całość ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na jakieś 2 godziny. Po tym czasie
formujemy z ciasta dwa bochenki, ale uwaga! Nie powinniśmy robić tego za pomocą rąk, a oddzielać od siebie ciasta za pomocą, na przykład noża. Ugniatanie ciasta po wyrośnięciu sprawi, że pozbawimy go bąbelków tak dla ciabatty charakterystycznych. Po podzieleniu ciasta, przekładamy je delikatnie na blachę. Ponownie przykrywamy ściereczkę - tym razem czekamy minut 20. Pieczemy w temperaturze 220 stopni przez 30 do 35 minut. Voila! ;)


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

2 komentarze:

  1. Jak to - dwa razy dodajemy drożdże?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zwrócenie uwagi, oczywiście, jako ostatnią dodajemy sól ;)

      Usuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź